Publikinformation | Seriepremiär VIK-Tingsryd

24 september 2021 13:22

Viktig information gällande seriepremiären 24 september.


Den 29 september avvecklar regeringen de publikrestriktioner som omfattat Västerås IK:s matcher på grund av covid-19-pandemin.

Det betyder att hemmamatchen mot Vita Hästen fredagen den 1/10 fungerar precis som vanligt.

Men det betyder också att seriepremiären hemma mot Tingsryd fredagen den 24/9 fortsatt omfattas av publikrestriktioner.

Seriekorten gäller inte för entré mot Tingsryd

Det betyder att du som seriekortsinnehavare inte kan gå på matchen genom ditt seriekort. Ditt plastkort eller digitala seriekort gäller alltså inte för att komma in på arenan.

Samtliga seriekortsinnehavare fick i stället möjlighet att boka "extra lösbiljetter" till premiären under torsdagen 16 september. Vi beklagar djupt att inte samtliga av våra drygt 1 200 seriekortsinnehavare kunde tilldelas biljetter.

För att gå på matchen den 24/0 behöver du alltså ha bokat extrabiljetter genom "först till kvarn"-hämtningen för seriekortsinnehavare.

Vi förstår er besvikelse och frustration. Vi beklagar att regeringen inte valde att avveckla restriktionerna gentemot idrotten tidigare. Men vi påminner också att det i sammanhanget bara gäller den enskilda matchen mot Tingsryd. Från och med hemmamatch nummer två kan du nyttja ditt eller dina seriekort precis som vanligt.

Av ovan anledning säljs inga lösbiljetter till Tingsrydsmatchen. Den "moraliska seriepremiären" där allt är som vanligt och vi kan öppna säsongen med en fullsatt arena och elektrisk inramning sker i stället mot Vita Hästen fredagen den 1 oktober. Till den matchen säljs lösbiljetter precis som vanligt.

Du köper dina biljetter till Hästenmatchen här: https://vik.ebiljett.nu/

Krångligt att greppa? Kontakta oss för mer information

Du är varmt välkommen att maila [email protected] för att få svar på ytterligare frågor och funderingar kring återöppningen av publik och de olika biljettsläppen.

Lokalisera din zon

Du som har hämtat ut biljetter och är kvalificerad för tillträde behöver lokalisera vilken zon du tillhör. Det avgör vilken entré du ska använda till arenan.

Jämför den sektion du har på din bokning med följande karta.

Får du inte mailen från Västerås IK?

Det kan finnas flera orsaker till att du inte får våra mailutskick. Här listar vi de vanligaste orsakerna och vad du själv kan göra.

Titta i skräpposten

När en och samma avsändare skickar flera mail under en kort period kan det hända att Microsoft (dvs hotmail, live, outlook etc) anser att det skickas för mycket mail från [email protected] och registrerar det som spam. Om våra mail hamnar i din skräppost kan du själv lägga till avsändaren i adressboken, då ökar nämligen chansen för att mailen hamnar i din inkorg när vi skickar nästa mail. Markera mailet i mappen skräppost och välj inte skräppost, detta görs olika på olika sätt i respektive program.

Stäng av prioriterad inkorg

Med Prioriterad inkorg avgränsas inkorgen och delas upp i två flikar: prioriterad och övrig. Likt ovan kan det också hända att våra mail hamnar under fliken övrigt. Vi ber dig därför att titta i övrigt-mappen och lägga till och flytta [email protected] till din prioriterade inkorg. Högerklicka på meddelandet från oss och välj flytta alltid till prioriterad inkorg.

Lägg till [email protected] som en betrodd avsändare

Du kan lägga till Västerås IK som kontakt i listan ”Betrodda avsändare” för att bekräfta att du alltid får våra mail i din inkorg. Klicka på Start – Gå till gruppen ”Ta bort” och klicka på Skräppost – Skräppostalternativ. Välj sedan lägg till och skriv in [email protected] som en betrodd avsändare.

Titta i din inkorg på datorn, inte bara i mobilen

Har du en gmail är det vanligt att din epostmeddelanden sorteras i olika kategorier. Dina mail hamnar därför i olika flikar i inkorgen och alla dessa flikar går inte att se i mobilvyn. Logga därför in på din gmail på en dator och kika under fliken promotions/kampanjer, ibland hamnar våra mail där. För att våra mail i framtiden ska hamna i din ordinarie inkorg kan du dra ett e-postmeddelande från [email protected] till din inkorg och klickar i Ja i popup-aviseringen längst ner till vänster.

Du har avregistrerat dig från våra mail

Har du avregistrerat dig från våra nyhetsbrev får du heller ingen biljettinformation från oss. Om du gjort detta ber vi dig maila in till [email protected] och skriv avregistrering i ämnesraden så kan vi aktivera din mailadress på nytt.

Har du bytt mailadress?

Kanske var det längesedan du köpte seriekort första gången och har en gammal inaktiv mailadress kopplad till oss. Misstänker du att det är så ber vi dig maila in till [email protected] för att uppdatera dina kontaktuppgifter.

Använder du e-postadress från leverantören yahoo?

Efter en tids felsökning har vi noterat att mailen från vårt mailverktyg inte kommer fram till er med adresser från just yahoo. Det blockeras som spam och filtreras bort av din leverantör. Vi ber därför alla er med yahoo-adresser att skapa en ny e-postadress och maila den till [email protected] så lägger vi till din nya e-post i vårt system.