Så ser Västerås IK:s nya organisation ut
Publicerad:

En ny kommersiell enhet skall samla och utveckla arbetet kring partnerskap, marknadsföring och evenemang.
Efter sommarens årsmöte har den nya styrelsen för Västerås IK arbetat för fullt med att göra sin analys av läget i föreningen och staka ut riktningen för gulsvart. Ordförande Caroline Moselius kan i dag presentera klubbens nya organisation.
- För att stärka föreningen inför framtiden har styrelsen beslutat att organisera vårt kommersiella arbete i en Kommersiell enhet. Syftet är att samla och utveckla vårt arbete med partnerskap, marknadsföring och evenemang. På så sätt kan vi skapa en tydligare struktur, bli mer effektiva och samarbeta inom ramen för vårt kommersiella arbete. Allt för att ge ännu bättre förutsättningar för det vi finns till för - Hockey och gemenskapen i klubben, berättar Caroline Moselius
Följande förändringar sker inom organisationen:
Kevin Johansson blir ny kommersiell chef med personalansvar för den kommersiella delen av kontoret samt ett strategiskt ansvar för både privat- och företagsmarknad.
Dennis Ericson kliver in i rollen som försäljningsansvarig för företagsmarknad.
Christer Brostedt fortsätter som säkerhetsansvarig men
får även en ny roll som team manager med fokus på administration och logistik
kring spelartruppen.
Sara Petersson (nyanställd)) tar över Marie Perssons tjänst inom ungdomsverksamheten med fokus på CSR och administration.

Sara Petersson, ny i gulsvart från och med augusti.