Glenn Braun, Mälarenergi:

-VIK är en stor aktör i Västerås och Västmanland. En av Sveriges största ungdomsföreningar inom ishockeyn. Vi tror väldigt mycket på Ett Gulsvart Hjärta, och att klubben väljer att bygga detta inifrån och ut. Att de börjar med att se om sitt eget hus, innan de går bredare ut i samhället. Och redan där kan VIK göra stor skillnad, med sina 800 aktiva barn och ungdomar som finns på skolor och i andra klubbar runt om i stan.

Maria Eberhardsson, Mimer:

-För oss är det viktigt att idrotten blir mer tillgänglig för barn och ungdomar, och att värderingarna som kommer via aktiviteterna är starka och sunda. Satsningen som VIK gör på Ett Gulsvart Hjärta kommer långsiktigt att åstadkomma precis det. Därför är vi med som partner.

Olle Andersson, Swedbank:

-VIKs satsning på projektet Ett Gulsvart Hjärta ligger helt i linje med samarbeten inom CSR-området som vi vill supportera och samtidigt i linje med Swedbanks värderingar. Swedbank har sedan tidigare ett stort engagemang i Friends vars syfte är att verka mot mobbning och utanförskap. Den här satsningen som VIK nu gör baseras i mångt och mycket på samma värderingar. Där vill vi finnas med som partner.

 

Magnus Jonsson, Avorum Fastigheter:

-Vi har varit med och stöttat olika samhällssatsningar genom åren. När VIK nu tar steget och börjar jobba med social hållbarhet och ett projekt vi tror på, Ett Gulsvart Hjärta, så kändes det självklart för oss att utöka vårt partnerskap med klubben.


Ladda ner vår folder här!



Kontaktperson:

Jens Brandberg
Varumärke, Kommunikation & CSR
070-8877609
[email protected]